Moduł Finanse jest dostępny od wersji Pro+.


Moduł służy do pełnego rozliczania dokumentów sprzedaży i zakupów przez wpłaty i wypłaty kasowe lub bankowe. 



Rozliczanie dokumentów sprzedaży lub zakupów, można rozliczać na dwa sposoby:

1. Korzystając z modułu Finanse 

2. Rozliczając wpłaty / wypłaty bezpośrednio na listach dokumentów sprzedaży, zakupów.


Wprowadzając wpłatę lub wypłatę przez moduł Finanse klikamy na przycisk Wpłata (F2) lub Wypłata (F3). Następnie wybieramy czy ma to być wpłata/wypłata realizowana przez bank lub kasę. 



Następnie wybieramy jaki kontrahent dokonuje wpłatę. Po wybraniu kontrahenta otwiera się okno dokumentu wpłaty/wypłaty.



Następnie wprowadzamy datę płatności i kwotę wpłaty oraz opis tej transakcji. 

Na liście znajdują się dokumenty dla wybranego kontrahenta jakie nie są opłacone. Zawarta jest informacja o terminie płatności, dacie wystawienia i numerze dokumentu oraz jaka kwota pozostała do opłacenia. 

W polu rozliczone  wprowadzamy kwotę ją zostanie dana faktura rozliczona. Możemy również kliknąć na pole obok terminy płatności i program sam rozliczy pozycje do kwoty wpłaty. 

Wpłaty można rozbijać na kilka dokumentów. 

Dodatkowo można wprowadzić notatkę dla dokumentu klikając na ikonkę . Otworzy się okno z możliwością wprowadzenia notatki. (w wersji Pro)


Wpłaty, które nie zostały rozliczone oznaczone są na liście kolorem czerwonym w polu do rozliczenia. 



Aby dana wpłata lub wypłata nie była oznaczona jako do rozliczenia to należy taką wpłatę w edycji oznaczyć jako płatność rozliczona. 


Każdy dokument wpłaty i wypłaty można wydrukować. 



Dostępne są również następujące wydruki 



  • Raport kasowy / bankowy
  • Płatności za okres
  • Płatności za okres Kasa
  • Płatności za okres Bank


Raport kasowy / bankowy drukowany jest na określony dzień. 



Po wybraniu dnia zostanie wydrukowany raport kasowy o numerze kolejnego dnia w roku. 



Raport kasowy za okres służy do wydruku listy wpłat i wypłat.



Drugą metodą rozliczania płatności za faktury jest ich rozliczanie bezpośrednio z poziomy listy dokumentów sprzedaży/zakupów. 



Zaznaczamy na liście dokument, który chcemy opłacić i klikamy prawym przyciskiem myszki i wybieramy z menu Opłać. Otworzy się okno do wprowadzenie wysokości kwoty wpłacanej, datę kiedy została ona dokonana i w celu zatwierdzenie zapłaty klikamy na Bank lub Kasa

 Wygeneruje się w tedy odpowiedni typ dokumentu KP, BP lub KW, BW w module Finansów

Aby przepisać całą kwotę jaka pozostała do zapłaty należy kliknąć myszką na kwotę do zapłaty.